Форум Дніпровського району "Іду з дитинства до Тараса"


У Шевченківському національному заповіднику у рамках міського освітнього проекту «Київський трикутник» відбувся форум «Іду з дитинства до Тараса», присвячений 200-річчю від дня народження Великого Кобзаря.
З метою національно-патріотичного, духовного та родинного виховання молодого покоління форум об'єднав представників проекту «Київський трикутник» на території Шевченкового дому, який надихнув вивчати Шевченка та наслідувати його ідеали, принципи та незмінні переконання.
Учасників форуму привітав генеральний директор Шевченківського національного заповідника Василь Тулін та підтримав пропозицію управління освіти щодо підписання Угоди про співпрацю. Василь Іванович зазначив: «Нині заповідник - широко відомий у світі культурно-освітній, науково-дослідний і туристичний центр, який вивчає і популяризує надбання української національної і світової історико-культурної спадщини, творчість Кобзаря, історію Тарасової (Чернечої) гори. З великою відповідальністю ми готуємося до відзначення ювілею Кобзаря напередодні світового вшанування українського генія. Тарас Шевченко - національний символ та моральний авторитет. Щороку музеї Шевченківського національного заповідника відвідують понад 100 тисяч туристів з України і десятків зарубіжних країн. У межах відвідування Шевченківського національного заповідника ми рекомендуємо такі форми роботи, які забезпечать детальний і всебічний розгляд життєвого та творчого шляху Т.Г. Шевченка за короткий проміжок часу».
З вітальним словом до учасників форуму звернулися начальник управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації Наталія Іваніна,депутат Київської міської ради Зоя Миронова, головний спеціаліст Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Валентина Гордієнко.
Наталія Василівна зазначила: «Символічним є проведення заходу на Тарасовій горі у рік відзначення 200-річчя від дня народження Великого Кобзаря, бо саме сім'ї та родинному вихованню надавав великого значення Тарас Шевченко. При цьому він наголошував на ролі матері. У своїх творах порушував морально-етичні теми, розмірковував про важливість родинного виховання, освіти й освіченості в житті людини, про роль народних традицій і фольклору в становленні високоморальної особистості». Разом з тим, Наталія Василівна презентувала Панораму науково-просвітницьких та культурно-мистецьких заходів навчальних закладів району, присвячений 200-річчю від дня народження Великого Кобзаря.
У першій дискусійно-творчій платформі «Особистий освітній простір» взяли участь керівники навчальних закладів, представники районного об'єднання старшокласників «ДНІПРО» на чолі з Президентом Іриною Сахандою та Об'єднання батьків школярів Дніпровського району в особі Оксани Мерінової. Під час дискусії обговорили питання особистого освітнього простору школярів та його складових: сім'я, школа, інтернет, телебачення, соціальні мережі, гуртки, секції.
Директор НВК №30 «ЕкоНад» Лілія Донська, у своєму виступі «Партнерство навчального закладу та сім’ї: нові ідеї для розвитку» наголосила, що процес виховання в сім’ї знаходиться в тісному зв’язку з процесом виховання та навчання підростаючого покоління в школі. Сім’я дає первинну підготовку дитині до життя, проте відповідальність перед суспільством за виховання дітей, за формування майбутнього громадянина несуть і батьки, і школа.
Голова Об'єднання батьків школярів Дніпровського району Оксана Мерінова зазначила: «Яку б дорогу не вибирали наші діти, вони, безумовно, займуть належне місце в житті, якщо у них буде виховане почуття громадянської відповідальності, високі моральні якості і справжнє працелюбство».
Про особистий освітній простір старшокласників та роботу РОС «ДНІПРО» розповіла заступник голови районного об’єднання старшокласників «ДНІПРО» Катерина Степанюк.
Під час діалогу «Батьки і діти» було розглянуто низку питань, що стосуються основ родинного виховання та налагодження взаєморозуміння між поколіннями батьків і дітей. Обговорено актуальні проблеми школи та плани спільних дій щодо їх вирішення. Пріоритет родинного виховання, порівняно з іншими виховними ланками, незаперечний. Сім'я бере під свою опіку дитину з часу її народження, дбає про неї під час найінтенсивнішого формування її характеру і не випускає з уваги, коли вона дорослішає. Родина - перший і найвпливовіший вихователь особистості. В. Сухомлинський наголошував: «Виховує, звичайно, сім'я в цілому - її загальний дух, культура людських стосунків... Без батьківської мудрості немає виховної сили сім'ї. Батьківська мудрість стає духовним надбанням дітей».
Результатом роботи тематичного форуму стало підписання тристоронньої Угоди та Плану спільних дій у рамках проекту «Київський трикутник» на районному рівні.
«Мистецька платформа» форуму - це можливість ще раз показати багатогранність творчої особистості Великого українського поета, велич і неповторність творчої спадщини. Неповторні емоції викликала пісня «Шлях до Тараса» у виконанні Олега Скитецького та Павла Олофінського, учнів 7-А класу НВК № 209 «Сузір’я».
Учасники відвідали Музей Т. Г. Шевченка та Тарасову світлицю на території заповідника.
Завершився форум вшануванням Великого Генія українського народу - урочистою ходою та покладанням квітів до пам'ятника Тарасу Шевченку.
Кожне покоління має не лише право, а й обов'язки по-новому прочитувати письменників. «Я йшов до Шевченка дуже довго - починаючи з дитячих років. І кожен раз йшов як до невідомого», - зазначає письменник, філософ Євген Сверстюк. І як сказав великий Богдан Ступка: «Шевченко - це такий поет, до якого можна звертатися постійно...» Тож шукаймо у собі свого Тараса..
За інформацією управління освіти.