Головна  →  Оголошення  →  28 жовтня 2020

Про металобрухт. До уваги суб’єктів господарювання та громадян!

Про металобрухт. До уваги суб’єктів господарювання та громадян!

Відносини, що виникають у процесі здійснення операцій з металобрухтом регулюються Законом України «Про металобрухт». 

Інформуємо, що з 14 листопада 2020 року набирає чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо детінізації ринку металургійної сировини та операцій з металобрухтом» від 14.07.2020 за №776-IX (далі - Закон №776), яким оновлено редакцію Закону України «Про металобрухт». Основними положеннями законодавчих новацій, зокрема, є наступні:

  • уточнені ключові поняття, такі, як «операції з металобрухтом», «збирання металобрухту», «заготівля металобрухту», «переробка металобрухту» та інше (стаття 1);
  • скасовано поділ металобрухту на промисловий та побутовий (стаття 1);
  • змінено в бік спрощення вимоги до заготівлі брухту (без його переробки). Так, заготівля металобрухту здійснюватиметься будь-яким суб’єктом господарювання, а не лише спеціалізованими або спеціалізованими металургійними переробними підприємствами та їх приймальними пунктами (стаття 4);
  • передбачене формування за заявами суб’єктів господарювання в електронному вигляді і оприлюднення на офіційному вебсайті Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Переліку суб'єктів господарювання, що здійснюють заготівлю металобрухту та/або операції з металобрухтом (стаття 4);
  • уточнені вимоги щодо обладнання території приймальних пунктів суб’єктів господарювання, що здійснюють заготівлю брухту. Зокрема, обов’язковими умовами для них є наявність: твердого покриття земельної ділянки або контейнеру (іншої відповідної ємності), які забезпечують зберігання металобрухту у спосіб, що унеможливлює проникнення шкідливих речовин у ґрунт; системи відеоспостереження, відеозапису, архівування та збереження інформації не менше 3 місяців (стаття 5);
  • спрощений порядок здійснення розрахунку (оплати), зокрема, за готівку за куплений у фізичних осіб металобрухт (стаття 6);
  • приймання металобрухту від фізичних осіб обов’язково оформлюється актом приймання, в якому зазначаються прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи, вага, вартість та опис металобрухту. Приймання металобрухту від фізичних осіб здійснюється із заповненням розрахункового документа - спрощеної розрахункової квитанції (стаття 4);
  • приймання брухту від технічних засобів телекомунікацій, споруд електрозв'язку, іншого телекомунікаційного обладнання дозволено лише від суб'єктів господарювання, що використовують зазначене майно в діяльності та за обов’язкової наявності відповідних документів про списання такого майна з балансу (стаття 4). 
  • скасовано норму щодо складання актів обстеження підприємств, які видають місцеві державні адміністрації (стаття 12).
  • державний контроль за здійсненням заготівлі металобрухту та операцій з металобрухтом здійснюють місцеві державні адміністрації (стаття 14).

Слід також зауважити, що всі нормативно-правові акти, необхідні для реалізації Закону №776, мають бути приведені Кабінетом Міністрів України, міністерствами і відомствами у відповідність із Законом у шестимісячний строк з дня його опублікування (тобто не пізніше 14 лютого 2021 року).

Увага! Внесені зміни до статті 213 Кримінального кодексу України, які передбачають, що здійснення операцій з металобрухтом без державної реєстрації несе за собою штраф від 1500 до 2000 неоподаткованих мінімумів або виправні роботи до двох років, або позбавлення волі до одного року. У статті 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, що порушення законодавства, що регулює здійснення операцій з металобрухтом, тягне за собою накладення штрафу від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Питання щодо припинення діяльності нелегальних пунктів прийому металобрухту та притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні законодавства, відносяться до повноважень правоохоронних органів.

Підготовлено відділом з питань промисловості, підприємництва та регуляторної політики райдержадміністрації

Перейти до спискуВерсiя для друку