Безбарʼєрність та доступність визначені пріоритетними напрямами у сфері організації дорожнього руху у столиці
«Центр організації дорожнього руху» проєктує схеми організації дорожнього руху з урахуванням доступності вуличної інфраструктури для кожної людини незалежно від рівня її мобільності. Про це розповів під час проєктного семінару «Впровадження безбар’єрності та доступності у м. Києві: перспективи та виклики на друге півріччя 2024 року» начальник відділу міської мобільності та веломережі Служби розвитку організації дорожнього руху КП «Центр організації дорожнього руху» Володимир Мальований.
Він зазначив, що для зручності маломобільних груп населення, людей на кріслах колісних чи з дитячими візочками підземні переходи дублюють наземними, де це дозволяють державні стандарти та будівельні норми.
Із початку 2024 року вже облаштували два регульовані наземні пішохідні переходи, що дублюють підземні. У планах реалізувати ще шість.
Також під час реконструкції чи будівництва нових світлофорних об’єктів на пішохідних переходах понижують бордюри, облаштовують тактильну плитку для позначення місць потенційної небезпеки для людей із порушенням зору та встановлюють пристрої звукового супроводу.
У цьому році на вулично-дорожній мережі столиці планують побудувати 9 і реконструювати 4 світлофорних об’єкти з дотриманням принципів безбар’єрності. На 40 світлофорних об’єктах встановлять пристрої звукового супроводу.
Зокрема, Володимир Мальований додав, що фахівці КК «Київавтодор» на 256 наземних пішохідних переходах планують понизити бортовий камінь.
Крім того, представник «ЦОДРу» розповів, що комунальне підприємство разом із громадськістю та експертами напрацьовують нові рішення та підходи до створення доступної вулично-дорожньої мережі в столиці в межах робочої групи «Київська майстерня міста».
Однією з пропозицій є облаштування «віденських» зупинок, покриття яких підняте над проїжджою частиною. Із них легше сідати у громадський транспорт людям з інвалідністю та маломобільним групам населення.
Ще одне рішення – облаштування мнемосхем на світлофорних об’єктах. Це тифлотехнічний засіб просторового орієнтування для людей із порушенням зору, що на світлофорних об’єктах відображає схему переходу.
Також у цьому році комунальне підприємство планує впровадити новий тип пристроїв звукового сповіщення, які адаптуються під рівень міського шуму.
За інформацією https://kyivcity.gov.ua