Колегія: виконання протипожежних заходів, благоустрій та ведення Державного реєстру виборців
Сьогодні, 17 грудня, під головуванням очільника району Петра Онофрійчука відбулося чергове засідання колегії Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації. Про стан виконання протипожежних заходів в житлово-комунальному секторі, районних закладах соціальної сфери, охорони здоров’я, освіти та культури доповів начальник Дніпровського районного управління Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України в м. Києві Ігор Шилохвост.
Доповідач відзначив, що на сьогоднішній день протипожежний стан в районних закладах, установах та організаціях з масовим перебуванням людей не відповідає у повному обсязі вимогам законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Ігор Шилохвост проінформував, що інспекторським складом Дніпровського РУ ГУ ДСНС України у м. Києві протягом січня-листопада поточного року перевірено 242 будинки (із запланованих – 269), також проведено 237 позапланових перевірок протипожежного стану житлових будинків (на виконання доручення Прем’єр – міністра України від 16.01.2019 № 50768/1/1-18 та доручення ДСНС України від 21.01.2019 № 002-928/261 щодо здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) за додержанням (виконанням) управителями багатоквартирних житлових будинків підвищеної поверховості та висотних будинків вимогам законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки).
Під час перевірок виявлено 649 порушень вимог пожежної безпеки, на управителів багатоквартирних житлових будинків та відповідальних осіб було складено 154 адміністративних протоколи.
Довідково.
Порушення вимог пожежної безпеки у житлових будинках:
- Електричне обладнання потребує заміни – 204; - Відсутні вогнегасники – 204; - Шляхи евакуації не відповідають протипожежним вимогам – 201; - Не працює пожежна автоматика – 200; - Не працює внутрішнє протипожежне водопостачання – 198.
Також проведено 144 планові перевірки протипожежного стану закладів освіти, під час яких виявлено 1 187 порушень вимог пожежної безпеки та складено 128 адміністративних протоколів на директорів та відповідальних осіб.
Довідково.
Основні порушення вимог пожежної безпеки в закладах освіти:
- Не обладнано системами оповіщення про пожежу – 105; - Двері електрощитових не виконано протипожежними – 92; - Відсутній блискавкозахист – 76; - Шляхи евакуації оздоблені горючим матеріалом – 25; - Грати на вікнах не виконані «розпашними» – 31.
Окрім цього, 327 порушень вимог пожежної безпеки було виявлено під час проведення 25-ти планових перевірок протипожежного стану закладів охорони здоров’я.
Довідково.
Основні порушення вимог пожежної безпеки закладів охорони здоров’я:
- Шляхи евакуації привести у відповідність – 6; - Системи протипожежного захисту експлуатувати у відповідності до діючих норм – 8; - Допускається улаштування та експлуатація подовжувачів – 25.
Ігор Шилохвост зауважив, що внаслідок недбалості та безвідповідальності власників закладів та установ з масовим перебуванням людей, через послаблення контролю за усуненням виявлених порушень пожежної безпеки почастішали випадки пожеж, які призводять до загибелі людей та руйнувань будівель і споруд. Він нагадав пожежу в Одеському коледжі економіки права та готельно-ресторанного бізнесу, яка призвела до загибелі 16 та травмування 40 осіб.
Наприкінці доповіді Ігор Володимирович проінформував присутніх, що з метою недопущення подібних трагедій, захисту життя і здоров’я людей, збереження майна і матеріальних цінностей, протягом місяця будуть проведені позапланові заходи державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки закладів, установ та організацій з масовим перебуванням людей (на виконання доручення Президента України від 05.12.2019, Доручення Прем’єр-міністра України, з урахуванням протокольного рішення Кабінету Міністрів України від 06.12.2019 №23).
Презентація виступу І.В. Шилохвоста.
Про роботу відділу з питань благоустрою та контролю за охороною природного середовища за 2019 рік доповів начальник відділу Олександр Романець. Він зазначив, що інспекторським складом відділу щоденно здійснюється обхід закріплених територій з метою виявленні недоліків благоустрою, вжиття відповідних заходів, шляхом надання приписів, підготовки відповідних листів та вжиття заходів адміністративного впливу (якщо це передбачено Кодексом України про адміністративні правопорушення).
Довідково.
Інспекторським складом відділу станом на 09 грудня 2019 з початку року внесено 8 667 приписів (у 2018 році – 8 231) на усунення порушень Правил благоустрою м. Києва та складено 286 адміністративних протоколів (у 2018 році – 375) за ст. 152 КУпАП.
Порівнюючи показники поточного та минулих років, Олександр Романець відмітив, що кількість виявлених недоліків не території району збільшується, про що свідчить збільшення внесених приписів, але у зв’язку із профілактичною роботою зменшено кількість звернень. Та висловив думку, що зменшення кількості складених адміністративних протоколів зумовлена якісною зміною інспекторського складу відділу.
Окремо йшлося про ситуацію в районі з незаконно розміщеними тимчасовими спорудами ( в тому числі і сезонними, пересувними засобами торгівлі). Доповідач відмітив, що у зв’язку з відсутністю спеціалізованого комунального підприємства для проведення демонтажних робіт на території району, відділом неодноразово направлялися звернення до Департаментів міського благоустрою і промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з проханням проведення демонтажу цих споруд. В результаті - демонтовано 73 таких об’єкти, тому у грудні було направлено повторно перелік з 258 незаконних тимчасових споруд задля їх подальшого демонтажу.
Довідково.
Станом на січень 2019 року на території району налічувалося 331 незаконна тимчасова споруда (в тому числі і сезонні, пересувні засоби торгівлі).
Доповідаючи про роботи з відновлення благоустрою після виконання аварійних робіт на інженерних мережах району, Олександр Романець відмітив, що цей напрямок знаходяться на постійному контролі відділу: по кожному розриттю проводиться фотофіксація виконаних робіт із занесенням до електронної бази даних «Контора» комунального підприємства «Київблагоустрій», у разі необхідності направляються відповідні листи до виконавців аварійних робіт з вимогою відновити порушений благоустрій.
Довідково.
З початку 2019 року відновлено благоустрій після 285 аварійних розриттів:
- КП «Київтеплоенерго» - 241 місце розриття; - ПАТ «АК «Київводоканал», ДТЕК «Київські електричні мережі», інші – 44 місця розриття.
Також доповідач проінформував про роботу з незаконним розповсюдженням оголошень на елементах благоустрою в районі, відмітивши, щотижневу спільну з Комунальними підприємствами «Київміськсвітло» та «Київпастранс» відповідну роботу по зняттю реклами та оголошень на опорах та інших елементах благоустрою.
Олександр Романець зауважив також, що питання санітарного стану територій підприємств, установ, організацій в частині дотримання Правил благоустрою м. Києва знаходиться на постійному контролі. Він відмітив, що протягом поточного року були виявлені місця несанкціонованого накопичення сміття, які після відповідної роботи спеціалістів відділу, були прибрані власниками земельних ділянок, а на землях не наданих у власність чи користування - комунальними підприємствами Дніпровського району та міських служб. Окрім цього доповідач відмітив, що у вихідні та святкові дні інспекторський склад відділу (згідно із сформованим графіком чергування) також здійснює контроль в частині дотримання Правил благоустрою м. Києва.
Олександр Романець не оминув питання належного утримання території Дніпровського району у зимовий період. Він зазначив, що відділом щороку готуються пропозиції та матеріали для затвердження відповідних нормативних документів. В цілому в районі утворено районний штаб з координації робіт із зимового утримання та прибирання території району, визначено перелік балансових об’єктів для першочергового прибирання під час снігопадів, ожеледиці, інших несприятливих погодних умов, визначено місця тимчасового накопичення снігу.
Довідково.
У 2019 році видано розпорядження Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації від 05.11.2019 №900 «Про утримання автомобільних доріг і тротуарів у Дніпровському районі міста Києва в зимовий період 2019-2020 років».
Презентація виступу О. В. Романця
Про підсумки роботи відділу ведення Державного реєстру виборців у 2019 році доповіла начальник відділу Людмила Шаміна. Доповідач відмітила, що поточний рік виявився плідним через велику кількість звернень виборців та виготовлення списків виборців, іменних запрошень для голосування на виборах Президента України 31 березня 2019 року, 21 квітня 2019 року та виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.
Довідково.
Відділом опрацьовано 18 186 заяв виборців. З них:
308 заяв щодо включення до Реєстру,796 заяв про зміну ідентифікаційних персональних даних,495 заяв щодо зміни виборчої адреси,16 587 заяв щодо тимчасової зміни місця голосування (далі - ТЗМГ), які були подані під час виборчого процесу:
на 1 тур Президента України 31 березня 2019 року – 5 503 заяви,на 2 тур Президента України 21 квітня 2019 року – 6 760 заяв, (більше половини заяв подано повторно), на вибори народних депутатів України 21 липня 2019 року – 4 324 заяви.
Людмила Шаміна зазначила, що за даними Служби Розпорядника Державного реєстру виборців Центральної виборчої комісії серед районів столиці по кількості опрацювання заяв про тимчасову зміну місця голосування (ТЗМГ) відділ посів третє місце. Також доповідач проаналізувала динаміку зміни кількості звернень виборців, відмітивши чотирикратне зменшення кількості звернень виборців щодо включення до Державного реєстру виборців та трикратне збільшення заяв щодо ТЗМГ.
Окрім цього, Людмила Валеріївна зазначила, що після проведеної роботи у позавиборчий період з уточнення даних Реєстру у взаємодії з Дніпровським районним відділом Центрального міжрегіонального управління Державної міграційної служби України в місті Києві та Київській області та відділом з питань реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації кількість заяв щодо включення до Реєстру значно знизилась, а переважну більшість зареєстрованих заяв складають заяви, подані внутрішньо переміщеними особами, виборча адреса яких знаходиться на тимчасово окупованих територіях.
Людмила Шаміна не оминула і проблемних питань функціонування відділу під час виборчого процесу, зазначивши, що основним є - оперативність опрацювання заяв виборців щодо тимчасової зміни місця голосування. Відзначила також, що затвердження таких новел, як обмеження строку видачі посвідчення про тимчасову зміну місця голосування не пізніше наступного дня після дня видання наказу керівником відділу, надсилання посвідчення про тимчасову зміну місця голосування на адресу електронної пошти заявника, невідкладне надсилання повідомлення про відмову у задоволенні заяви – потребують додаткових ресурсів і кадрів.
Окремо у доповіді йшлося про одне з основних завдань відділу - ведення Державного реєстру виборців. Людмила Шаміна відмітила, що у цьому напрямку існує ряд недоліків, основними з яких є недостатня якість та повнота відомостей, які до п’ятого числа кожного місяця надаються до відділу відповідними суб’єктами для актуалізації. Також доповідач зазначила, що однією з функцій ведення Реєстру є облік виборчих дільниць району, що існують на постійній основі. Протягом 2019 року відділом підготовлено 4 подання щодо зміни меж виборчих дільниць, переважна більшість яких зумовлена внесенням нових будинків та геонімів, а також перевищенням граничної чисельності виборців.
Довідково.
У Дніпровському районі міста Києва налічується 129 виборчих дільниць, 127 звичайних і 2 спеціальні виборчі дільниці.
Окремо, доповідач відмітила, що6 виборчих дільниць розташовано на 3-му поверсі, що ускладнює доступність маломобільних виборців до приміщень для голосування. Ця проблема потребує оперативного вирішення, адже перешкоджає реалізації виборчих прав маломобільних громадян України.
Також, наприкінці доповіді, Людмила Шаміна озвучила низку пропозицій для вирішення інших вищевикладених проблемних питань.
Презентація виступу Л.В. Шаміної
Наприкінці виступу кожного з доповідачів відбувалось обговорення по суті питання, в результаті чого були напрацьовані відповідні рішення.
Підготовлено відділом інформаційної політики