При інфаркті всі мешканці Києва, незалежно від місця реєстрації чи статусу, мають право на невідкладну медичну допомогу
При інфаркті міокарда всі мешканці Києва, незалежно від місця реєстрації чи статусу, можуть розраховувати на безоплатну екстрену діагностику, а в разі підтвердження діагнозу – на повний спектр медичної допомоги. Про це нагадує Національна служба здоров’я України (НСЗУ).
Як наголошує НСЗУ, медична допомога при інфаркті є безоплатною за Програмою медичних гарантій. Тому вимагання у внутрішньо переміщеної особи, що екстрено потрапила до лікарні, електронного направлення, оплати благодійних внесків чи окремих обстежень – неправомірні.
Людина з підозрою на інфаркт потребує термінової медичної допомоги. Адже несвоєчасне отримання медичної допомоги викликає незворотні зміни в серцевому м’язі та може спричинити зупинку серця. Серед симптомів цієї хвороби: різкий біль, печіння в грудях, нерівномірне серцебиття, відчуття здавлювання за грудиною, поширення болю на нижню щелепу, шию, плечі та руки, задишка, нудота, запаморочення, сильна слабкість, холодний піт.
Якщо у людини є ознаки інфаркту, то першочергово необхідно зателефонувати за номером 103 і описати оператору симптоми. У таких випадках бригада екстреної медичної допомоги одразу доставить постраждалого в той найближчий медзаклад, що має відповідний договір з НСЗУ на лікування.
Знайти такий медзаклад можна за телефоном 16-77 або за допомогою аналітичної панелі «Укладені договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій» (обрати в полі фільтрів групу послуг – 6. «Медична допомога при гострому інфаркті міокарда»). Карта покаже найближчі лікарні, які діагностують і лікують інфаркт. Перейти до дашборду можна за посиланням: https://cutt.ly/SevDHJea.
Якщо внутрішньо переміщеній особі пропонують придбати ліки власним коштом, оплатити послуги, які покриває Програма медичних гарантій, чи здійснити благодійний внесок, то це є порушенням прав пацієнта та умов договору НСЗУ з медичним закладом. У таких випадках пацієнт або особа, яка його супроводжує, має подати скаргу:
- зателефонувати до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77;
- або оформити через електронну форму на сайті НСЗУ – https://cutt.ly/5eb9XKbN.
Детальніше про перелік послуг – за посиланням: https://cutt.ly/EemHHHEL.
Більше про безоплатні медичні послуги – в електронному посібнику, який можна завантажити за посиланням: https://cutt.ly/Nw5buw0b.