Столиця спрямувала державну субвенцію на навчання осіб з особливими освітніми потребами в бюджети десяти районів Києва
На підтримку осіб з особливими освітніми потребами у 2024 році з державного до столичного бюджету спрямовано 14 823 300 грн. Відповідним розпорядженням міської адміністрації ці кошти спрямовані в бюджети всіх десяти районів столиці. Про це повідомляє Департамент освіти і науки КМДА.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України, розмір державної субвенції визначається з урахуванням кількості осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних групах і класах закладів загальної середньої й дошкільної освіти станом на 1 січня 2024 року.
Загалом діти з особливими освітніми потребами можуть бути зараховані до спеціальних шкіл, спеціальних та інклюзивних класів закладів загальної середньої та дошкільної освіти. Пріоритет у виборі закладу та форми навчання залишається за батьками чи опікунами дитини з особливими освітніми потребами.
Підставою для зарахування дитини до спеціального чи інклюзивного класу є висновок Інклюзивно-ресурсного центру за результатами комплексної оцінки розвитку дитини з відповідними рекомендаціями щодо організації освітнього процесу та надання їй відповідних психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг. У столиці працює 14 таких центрів та одна філія в Голосіївському районі.
Важливо, якщо в школі відсутній інклюзивний клас, а дитина з особливими освітніми потребами проживає на території обслуговування закладу освіти, про які зазначено у висновку Інклюзивно-ресурсного центру, то, за заявою батьків, такий клас обов’язково утворюється.
Так, у Києві цього навчального року функціонує 1 728 інклюзивних класів у 274 закладах загальної середньої освіти. Тут навчаються 2 822 учні, яким під час освітнього процесу забезпечують підтримку 1 713 асистентів учителів. У Департаменті зауважують, що мережа таких закладів постійно удосконалюється відповідно до потреб громади Києва.
Крім інклюзивних, у 16 школах столиці відкрито 72 спеціальних класи. А також працює 22 спеціальних заклади. У них навчаються та отримують необхідні корекційно-розвиткові послуги 4 078 дітей з особливими освітніми потребами.
У Департаменті наголошують, що діти з особливими освітніми потребами, які навчаються за індивідуальною формою або не охоплені навчанням у закладах освіти, можуть отримувати необхідні корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги безпосередньо в Інклюзивно-ресурсних центрах.
Наразі 176 із 546 дитячих садків столиці мають інклюзивні групи. Усього інклюзивних груп – 397, у них перебуває 789 дітей з особливими освітніми потребами. Як зазначають у Департаменті, саме такою нині є потреба громади міста. Якщо буде запит, то інклюзивні групи відкриватимуть і в інших дошкільних закладах освіти.
Міська влада значну увагу приділяє напряму освітньої безбар’єрності. Зокрема створює в закладах освіти інклюзивне середовище, забезпечуючи рівні можливості та цілковиту доступність до освітнього процесу людей з інвалідністю та маломобільних груп населення.