Сучасні стандарти освіти через спадщину Тараса Шевченка
Голова Дніпровської районної державної адміністрації Ярослав Горбунов, разом із заступником міністра освіти та науки України Андрієм Гевко, директором Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації Оленою Фіданян, начальником управління освіти Дніпровського району Наталією Іваніною, іншими державними посадовцями та суспільними діячами взяли участь у дводенній XVI Всеукраїнській конференції учнів асоційованих шкіл ЮНЕСКО на тему: «Модель ідеального суспільства за Шевченком: освітні ініціативи ЮНЕСКО задля гармонізації відносин у полікультурному світі відповідно до принципів «Нового гуманізму». На базі Технічного ліцею (директором – Анатолій Андрієнко), що за адресою: вул. Тампере, 9, зібралися школярі та педагоги – представники 57 закладів освіти з усієї України, які спробували осмислити спадщину Тараса Шевченка в його 200-річчя від дня народження у проекції на завдання сучасної освіти.
В ході обміну думками домінувало те, що філософія творчості Тараса Шевченка і через більш ніж 150 років після смерті великого сина та мислителя українського народу співзвучна ідеалам ЮНЕСКО у галузі освіти.
Зокрема, професор Київського міжнародного університету Анастасія Некряч виступила із доповіддю: «ЮНЕСКО як носій цивілізаційних вимірів гармонізації світу». Олександр Александрович, директор Першого європейського департаменту Міністерства закордонних справ України, запропонував домінанту наступних освітньо-виховних принципів стосовно учнівської молоді – критичного мислення та творчого перейняття досвіду колег із довколишнього світу.
Нетривіальним, живим, розкутим і навіть дотепним стало звернення до учасників конференції Ольги Герасим’юк – Першого заступника голови Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, представника України у Керівному комітеті Ради Європи з питань медіа та інформаційного суспільства: Шевченко – це не той «дід у шапці», стандартний образ якого нам раніше нав’язували, а й молода мисляча людина, замріяна в ідеальний світ. Не просто читати Шевченка – вчитуватися, наголосила пані Герасим’юк, значить, віднаходити силу-силенну сентенцій, тотожних духу та змісту сучасності, в галузі освіти – чи не найбільшою мірою.
Отже, підсумовуючи спрямованість думок учасників конференції, дух творчості й світогляду Тараса Григоровича Шевченка належить іще чималою мірою переосмислити та творчо застосувати в освітній практиці сучасності, відповідній духу та практиці ЮНЕСКО.
Підготовлено відділом з питань внутрішньої політики та зв’язків із громадськістю