Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
  • Стара версія
Дніпровська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

Тихіше їдеш – далі будеш: поради водіям у зимовий період

Опубліковано 10 січня 2017 року о 12:27
фото

На безпеку дорожнього руху у зимовий період, крім безумовного дотримання Правил дорожнього руху, велике значення мають знання та навички водіїв. І тут на допомогу приходить водійський досвід та дотримання правил поведінки за кермом у складних погодних умовах.  Проте не слід забувати і про обережність  та неприйнятність поспіху на зимових дорогах. Отже кілька порад, які допоможуть уникнути аварійних ситуацій.

1. Не «газуйте» на старті. Той, хто буксує програє старт і відстає зрештою від сусіда. Крім того, при старті з пробуксовкою ведучі колеса втрачають зчеплення з дорогою і почнуть ковзати в бік сусіднього автомобіля. Для того, щоб ваш автомобіль не буксував, намагайтеся дещо притримувати зчеплення на початку руху автомобіля. Якщо дорога дуже слизька. Починайте рух на другій передачі. 2. Найголовніше правило зимового водіння - робити це винятково плавно. Перш за все, це стосується роботи кермом, а також педалями газу й гальма. Виключити різкі рухи – це мабуть, основна проблема особливостей водіння в зимову пору. 3. Щоб колеса не ковзали, вони повинні бути під вашим контролем якщо не завжди, то по можливості більшу частину часу. Двигун завжди повинен працювати, що називається, «внатяг». Якщо вам потрібно знизити швидкість, вмикайте знижену передачу і натискайте на газ. Таким чином на колеса постійно діятиме тяга, і тоді вони з більшою ймовірністю не втратять зчеплення з дорогою. Особливо небезпечно гальмувати в момент коли авто котиться на «нейтральці».У такій ситуації керування машиною особливо вразливе. Якщо натиснути на гальмо в русі на нейтральній швидкості, колеса, найвірогідніше, просто заблокуються.

4. Гальмувати імпульсами – цей спосіб використовують, якщо гальмування силовим агрегатом недостатньо в конкретній ситуації, і без самого гальма вже не обійтися. Його називають імпульсним або переривчатим гальмуванням. Суть його полягає в тому, що педаль гальма потрібно натискати не одним довгим рухом, а короткими переривчастими поштовхами. Це дозволяє уникнути блокування коліс. Цей метод гальмування на засніженій чи зледенілій дорозі одночасно ефективний і простий у використанні навіть для недосвідчених водіїв, тому нехтувати ним не варто.

5. Подолання поворотів – головний біль водіїв у зимовий час. Саме в повороті машина найчастіше зривається в занос. Вивести авто з заносу проблематично. Але цілком можливо, якщо знати кілька хитрощів.

Існує принципова різниця в поведінці автомобіля в залежності від типу привода. На задньопривідній машині слід кинути педаль газу і включити знижену передачу. Користуватися педаллю гальма слід дуже обережно. На передньому приводі також потрібно включити знижену передачу, але газ додати. Тоді передні колеса будуть як би «витягати» автомобіль із заносу. Про педаль гальма в заносі на передньопривідному авто слід забути. Загальним у боротьбі із заносом і для задньопривідних, і для передньопривідних машин буде маніпулювання кермом.

6. На зиму краще забути про звичку ставити авто на «ручник» після паркування. У такому положенні гальмові колодки виявляються притиснутими до барабанів. Зимової ночі при низьких температурах мокрі колодки виявляються притиснутими до барабанів і примерзають до них намертво.

7. Досвідчені автомобілісти стверджують, що успішне зимове водіння залежить не тільки від умінь водія, але й стану автомобіля. Для боротьби з ожеледицею колеса повинні бути ідеально збалансовані й обов’язково «перевзуті» в спеціальну зимову гуму. Тим часом зберегти гуму на дорожніх вибоях в умовах зими допоможе більший тиск у шинах. Замість стандартних значень, для різних машин вони різні, тиск треба збільшити.

9. Видимість взимку, наприклад під час снігопаду або хуртовини, набагато гірша, ніж улітку. Пам’ятайте, що в таких умовах здається, що зустрічні автомобілі знаходяться набагато далі, ніж є насправді. Ще одна небезпека для водія - світло фар із зустрічної смуги у темний час доби. Щоб уникнути засліплення, потрібно зміщати погляд вправо приблизно на 20 градусів. При такому орієнтуванні очей вдається уникнути засліплення і успішно стежити за обстановкою на дорозі.

Для окремого водія конкретна ситуація на дорозі може створити й інші проблеми. Все передбачити практично неможливо. Але набуті знання та попередній досвід, а також власна обережність і передбачливість повинні бути для водія одним із основних факторів, що забезпечують безпеку дорожнього руху при експлуатації автотранспортних засобів узимку. Тож щасливої дороги!

 Підготовлено районним Сектором з питань охорони праці за матеріалами журналу «Надзвичайна ситуація» 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux