У Києві навчають спілкуватися без бар’єрів: як правильно комунікувати з людьми з інвалідністю
Напередодні Всесвітнього дня людей з інвалідністю у столиці відбувся тренінг для соціальних працівників та волонтерів, де навчали правильно спілкуватися з людьми з інвалідністю та ветеранами — від уникнення дискримінаційних висловів до конкретних порад, як допомогти людині з порушеннями зору чи коректно звернутися до військового з ампутацією.
До зустрічі у Vcentri HUB Дніпровського району долучилися ветерани, експерти, представники міських та районних служб, громадські активісти усі ті, хто безпосередньо працює з людьми з інвалідністю. Говорили про те, як слова можуть підтримати або, навпаки, поранити; як коректні формулювання впливають на відчуття гідності, включеності та поваги; чому фраза «людина з інвалідністю» — про субʼєктність, а не про ярлики.
Під час заходу презентували довідник «ЛЮДИ З ІНВАЛІДНІСТЮ: як говорити з ними і про них» — практичний інструмент для всіх, хто працює з людьми, надає послуги, комунікує в публічному просторі. У ньому зібрані рекомендації щодо безбар’єрної мови, приклади коректних висловів та пояснення, чому певні формулювання варто залишити в минулому.
Безбар’єрний Київ починається не лише з інфраструктури, а й з мови — поважної, коректної та чутливої. Уміння правильно спілкуватися з людьми з інвалідністю має стати невід’ємною частиною культури кожного із нас.