В дитсадочках №381 та №501 Дніпровського району працюють кабінети для дітей з порушенням зору
В Дніпровському районі в закладах дошкільної освіти найбільша кількість спеціалізованих груп для дітей з особливими освітніми потребами у столиці. Зокрема, для дітей з порушеннями зору працюють ЗДО №№381 та 501 із сучасними ортоптичними кабінетами, оснащеними офтальмологічним обладнанням та медичною апаратурою, в яких проводиться продуктивна лікувально-відновлювальна робота з дітьми, що мають вади зору.
Це надзвичайно важливо, адже навчання, виховання та розвиток дітей з порушеннями зору у спеціальному дошкільному закладі, поряд з основними загальними освітніми положеннями, має свої особливі завдання та принципи, спрямовані на відновлення та корекцію порушених функцій зору, організацію диференційованого навчання та підготовку дітей до соціуму.
Для досягнення позитивного результату в роботі з дітьми необхідною умовою є тісна взаємодія вихователів, вчителів дефектологів та медичного працівника ортоптичного кабінету. Так, лікар-офтальмолог регулярно проводить огляд дітей, призначає лікування, визначає зорове навантаження для кожної дитини. Медсестра ортоптистка виконує лікувальні процедури, згідно призначення лікаря, проводить оклюзію, слідкує за станом зору дітей.
Сам же ортоптичний кабінет оснащений спеціалізованим обладнанням для ефективного лікування порушень зору у дітей, має сучасні корекційні комп’ютерні програми для діагностики та лікування амбліопії та косоокості, в результаті роботи з якими у дітей відновлюється бінокулярний зір, правильне положення очей при косоокості, стимуляція порушень гостроти зору тощо.
Також в групах організована робота дефектологів, які допомагають дітям розвинути компенсаторні здібності, забезпечують проведення корекційних занять, а головне, вчать їх досягати своїх власних успіхів.
Окрім цього, однією з особливостей навчально-виховної роботи з такими дітками є використання спеціальних методичних та дидактичних матеріалів, профілактичних вправ, гімнастики очей та занять з дотримання гігієни зору.
Отже, завдяки комплексній лікувально-відновлювальній та компенсаторно-корекційній роботі здійснюється гармонійний розвиток дітей та успішна підготовка до навчання в школі.
Динаміка результативності лікувальної та корекційної роботи свідчить про те, що 80-90 % дітей-випускників цих садочків йдуть до школи із нормальною гостротою зору.
А це надзвичайно важливо у наш час, коли сучасне життя не можливо уявити без різноманітності гаждетів та багатого функціоналу, який вони пропонують, полегшуючи доступ до отримання тої чи іншої інформації або послуг.
Інформацію підготовлено віддлом з питань інформаційної політики