Віртуальна торгівля і реальні неприємності


На сьогоднішній день серед населення досить популярні послуги інтернет-магазинів. Не залишилася ця сфера поза увагою і шахраїв. Зловмисники використовують довірливість та незнання законодавства обраних жертв, в результаті чого спустошують їх банківські картки.
23-річна киянка на одному із сайтів мережі Інтернет виставила на продаж сукню, яку оцінила в 500 гривень. Через деякий час знайшовся і бажаючий придбати річ. В телефонній розмові чоловік повідомив, що мешкає в іншому місті та попросив відіслати одяг поштою. Гроші пообіцяв негайно перерахувати на банківську картку потерпілої.
Але переказ так і не надійшов. Натомість за кілька годин зателефонував начебто працівник банку і повідомив, що кошти не можуть перерахувати оскільки їх вислала юридична особа та порадив отримати готівку через термінал одного із банків.
Жінка так і зробила. Вже стоячи перед терміналом, вона набрала «співробітника» банку та виконала всі операції зі своєю банківською карткою, які той назвав по телефону. А через декілька секунд на її мобільний телефон прийшло смс- повідомлення про те, що з банківського рахунку списані всі кошти в сумі 3 тисячі гривень. Зрозуміло, що телефони ані покупця, ані співробітника банку вже не відповідали.
Жертва пройдисвітів зізнається, що відразу відчула недобре, але чомусь слухняно виконувала все, що наказував голос із слухавки. І, навіть, не вагаючись, за наказом ввела секретний код до її банківської картки.
Психологи такі дії пояснюють тим, що у шахраїв музичний слух. Вони за інтонацією в голосі відчувають настрій людини. Під час розмови наполегливо і терпляче повторяють, які дії повинна виконати особа. При цьому акцентують увагу на тому, що це потрібно в першу чергу не їм, а саме вам. Мовляв, такі банківські операції вони проводять щодня.
Тому краще перед любою дією, особливо тією, що стосується коштів, зупинитися, подумати, проаналізувати. Можливо, рішення прийняти наступного дня.
Але слід зазначити, що працівники банків не проводять жодних консультацій з обслуговування карток по телефону. Для цього клієнта викликають у найближче відділення банку.
Якщо ж ви зрозуміли, що стали жертвою шахраїв, не гайте часу, звертайтеся до правоохоронців або телефонуйте на «102».
То ж, будьте пильними, не дайте ошукати себе.
За інформацією прес-служби Дніпровського РУ ГУМВС України в місті Києві