Як заохотити людину звернутися по психологічну допомогу
Опубліковано 30 жовтня 2025 року о 12:49
Почніть із того, щоб знайти правильне місце та час. Місце для розмови мусить бути безпечним, комфортним та приватним.
Спробуйте поговорити безпосередньо про свої побоювання. Підходьте до розмови з емпатією. Це зменшує або нівелює захисні реакції. Спробуйте ставити запитання, а не давати прямі поради.
Почніть із висловлювань, які фокусуються на вас та вашому сприйнятті. Наприклад, «Я хвилююся за тебе» може стати хорошим початком і не викликатиме в співрозмовника відчуття провини.
Люди часто хочуть поговорити, але їм важко почати розмову. Здебільшого люди звертаються за підтримкою до друзів або сім’ї у важкі часи. Ось як ви можете допомогти їм почати:
- ставте відкриті запитання про те, як ваш співрозмовник себе почуває;
- говоріть про свої проблеми та ознаки зміни в поведінці близької людини, уникайте осуджень;
- дайте час та простір: уважно слухайте, не перебивайте, не порівнюйте, не засуджуйте, не пропонуйте рішення;
- лише вислухавши, вирішуйте, чи потрібно вам заохочувати людину отримати професійну допомогу.